Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Stížnosti a petice

Poslední změna: Neděle 11.12.2011 21:08

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stížnosti a petice

  2. Základní informace k životní situaci

    Stížnost je písemné nebo ústní podání, kterým se fyzické a právnické osoby nebo skupiny osob obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věci ochrany svých zájmů, nebo upozorňují na nedostatky či závady, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů, nebo kterým poukazují na nevhodné chování úředních osob nebo nesprávný postup správního orgánu. Za stížnost se považují rovněž podněty, oznámení či jné písemnosti sloužící k ochraně zájmů podatele nebo upozorňující na nedostatky či závady, jejichž řešení náleži do působnosti uvedených orgánů.

    Stížnosti lze podávat formou písemnou, ústní, elektronickou na e-mail posta@plesna.ostrava.cz, případně telefonicky

    Peticí je takové písemné podání, které obsahuje žádost, návrh nebo stížnost, se kterým se občané obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městkou policii Ostrava ve věcech veřejného či jiného společného zájmu, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů.

    Petice musí mít písemnou formu a nelze je vyřídit elektronickou poštou.

     

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace


    Stížnost nemá předepsanou formu, nicméně musí z ní být patrné, proti komu nebo proti čemu směřuje, které konkrétní věci se týká, případně co se navrhuje. Stížnosti se vyřizují bez zbytečného odkladu do 60 dnů ode dne jejich doručení.

    Petice musí mít písemnou podobu a musí být opatřena jménem, příjmením a bydlištěm toho, kdo ji podává. Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výrobu s uvedením jména, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výrobu v této věci zastupovat. Petice musí být vyřízena do 30 dnů ode dne doručení.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář není stanoven.

    Pro podání lze využít formuláře, zveřejněné na Portálu elektronických formulářů eMIA. Formuláře lze stáhnout, vytisknout, nebo odeslat prostřednictvím tohoto portálu. Více informací získáte po kliknutí na odkaz k požadovanému formuláři.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    26.12.2011

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

Kontakt

Kontaktní centrum

844 121 314


Spojovatelka

599 444 444


Úřad městského obvodu Plesná
Dobroslavická 83/8
725 27 Ostrava-Plesná


Úřední hodiny »