Stížnosti a petice
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Stížnosti a petice
-
Základní informace k životní situaci
Stížnost je písemné nebo ústní podání, kterým se fyzické a právnické osoby nebo skupiny osob obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věci ochrany svých zájmů, nebo upozorňují na nedostatky či závady, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů, nebo kterým poukazují na nevhodné chování úředních osob nebo nesprávný postup správního orgánu. Za stížnost se považují rovněž podněty, oznámení či jné písemnosti sloužící k ochraně zájmů podatele nebo upozorňující na nedostatky či závady, jejichž řešení náleži do působnosti uvedených orgánů.
Stížnosti lze podávat formou písemnou, ústní, elektronickou na e-mail posta@plesna.ostrava.cz, případně telefonicky
Peticí je takové písemné podání, které obsahuje žádost, návrh nebo stížnost, se kterým se občané obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městkou policii Ostrava ve věcech veřejného či jiného společného zájmu, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů.
Petice musí mít písemnou formu a nelze je vyřídit elektronickou poštou.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Stížnost nemá předepsanou formu, nicméně musí z ní být patrné, proti komu nebo proti čemu směřuje, které konkrétní věci se týká, případně co se navrhuje. Stížnosti se vyřizují bez zbytečného odkladu do 60 dnů ode dne jejich doručení.Petice musí mít písemnou podobu a musí být opatřena jménem, příjmením a bydlištěm toho, kdo ji podává. Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výrobu s uvedením jména, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výrobu v této věci zastupovat. Petice musí být vyřízena do 30 dnů ode dne doručení.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
-
Na které instituci životní situaci řešit
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář není stanoven.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
-
Popis byl naposledy aktualizován
26.12.2011
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno